2016. június 13., hétfő

7000

- ennyi kilokalória van egy kiló zsírban.

Szóval ha egy hét alatt 1 kg-t szeretnénk fogyni, napi 1000 kcal-val kell kevesebbet bevinnünk a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk.

Ennyi az egész. Ez a fogyás logikája, nincs semmi mágia! Régen is így volt és most is így van. Ezt kell megértenie mindenkinek.

Ha több kalóriát viszünk be, mint amennyit elégetünk, akkor gyarapodni fog a súlyunk. Ez is ilyen egyszerű.

A heti 1 kg fogyás ugye, hogy nem tűnik olyan gyorsnak? Pedig ennél többet elvileg nem szabad fogyni, mert akkor az már nem csak zsírból megy le.

Napi 1000 kcal deficittől már éhezik az ember. Ez valóban az egészséges diéta határa. Sokkal optimálisabb ennek a felét megvonnunk magunktól, kb. 500 kcal-t. Ezzel heti fél kilót lehet fogyni.

Valójában én a napi kalóriaigény 80%-ának bevitelét ajánlom, ha valaki súlyfeleslegtől szeretne megválni. Még ezt sem könnyű betartani!

A lényeg, hogy az egészséges diéta lassú. Tehát ha szükségetek van rá, jobb, ha minél előbb elkezditek!

Hamar rá fogtok jönni, hogy nem egy felindulás jellegű, egyszeri nekifutásra van szükség, hanem teljes életmódváltásra! Ideje átállni egészséges, tápláló étkezésre! A ma emberének muszáj felvilágosultnak lennie táplálkozás terén!

Fontos, hogy minden nap, mind a négyféle táplálékforrásból merítkezzünk: tejfélék, húsfélék (ebben a tojás is benne foglaltatik), zöldség- és gyümölcsfélék, illetve gabonafélék. Steve Reeves az előbbi kettőből 2, az utóbbi kettőből pedig 4 adagot javasolt egy napra. Hanyagoljuk a fehér cukrot és a fehér lisztet! Érdemes kiegészítenünk az étrendünket vitaminokkal is, mert manapság már sokkal alacsonyabb az ételek vitamintartalma, mint mondjuk fél évszázaddal ezelőtt. Kizárólag normális táplálkozással szinte lehetetlen kielégítenünk a vitaminigényünket.

Nem számít, milyen elfoglalt volt,
Steve Reeves mindig egészségesen és táplálón étkezett

Azt még el kell mondanom, hogy ha valaki szert tesz némi tiszteletreméltó izomtömegre, sokkal gyorsabban fog zsírt égetni. Ha pedig lejjebb viszi a testzsír %-át (férfiak esetében) mondjuk 10 körülire (amit én optimálisnak tartok), akkor magasabb lesz a tesztoszteronszintje is. Ez pedig tovább segít a szálkásításban és az izom építésében is. Ezért egy ilyen szinten el sem hiszitek, milyen könnyű tartani a súlyt és a jó formát! Csak el kell jutni idáig...

Ajánlom a saját diétámat:


Ne felejtsétek el: csalással semmilyen diéta nem működik! De minimum még lassabb lesz!

6 megjegyzés:

  1. Elkezdtem én is most diétázni az edzés mellett. Ez az abonett kenyér ez a legfőbb segítő! Meg a saláta minden majonézes vacak nélkül!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, hány zacskóval vagyok betárazva itthon? :)

      Törlés
  2. Gondolom!:) Nekem is azt kéne, de szerencsére a kórház aljában van bolt (Ausztria..:D:D:D), és ügyelet után, meg meló után ott töltöm fel a készleteket. A durva az, hogy ha megvágod a szénhidrát beviteled, akkor látod, hogy hirtelen mennyit fogysz. Valahogy most kezd bennem megfogalmazódni, bár nem ez a fő kutatási területem, hogy valahogy a 2000es évek elejétől folyamatosan nő a cukoradag az ételben, amit az emberek nem vesznek észre. Főleg, ha prefabricated foodot veszel. Régen nem is volt semmiben igazán cukor a csokit kivéve, most meg a marhahúsos ételekbe is kerül. Emiatt persze hízik a nép, meg jön a sok "fogadd el a tested" című baromság meg a plus size modellek...
    Mindjárt indulunk mi is edzeni itt, a nap is kisütött kicsit.
    Nagy motiváció vagy ám nekem az edzésben!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, örülök! :) Büszkeséggel tölt el. ;)

      A kövér test elfogadása pedig az egyik legnagyobb baromság a világon. Aki kövér, az lusta!

      Törlés
    2. Ugye! Én is azt mondom. Amikor volt ez a csaj, aki ott Budapessten levetkőzött és rá lehetett írni, én akkor tuti diétás és edzéstervet írtam volna rá...:):):)

      Törlés
    3. Nem tudom, ki volt ez, de ha pucéran mutogatta magát, az már sokat elmond róla.

      Törlés