2016. szeptember 4., vasárnap

BEGYŰRŰZVE

Vége az otthoni alsóbbrendű edzéseimnek! Mára már mindennel rendelkezem, ami ahhoz szükséges, hogy itthon is teljes értékű edzéseket tudják végezni - akár egy edzőteremben. Van lehetőségem fokozatosan emelni a súlyokat, így pedig szabad az út a fejlődésnek.

Az új szerzemények

A legbüszkébb a spéci kézi súlyzóimra vagyok. A Szikla - Dwayne Johnson pont olyan 40 kilós drágaságokkal izzasztotta magát Magyarországon, amilyenekkel most sikerült meglepnem magam.

Mintha magamat látnám! :)

Steve Reeves-nek is megvoltak a kedvenc súlyai, amikkel a legjobban szeretett dolgozni. Ilyen kedvenc nekem a 40 kilós kézi súlyzó, amivel ferde padon szoktam fekvenyomni. Ez a legkedveltebb gyakorlatom, amivel minden edzésemet kezdem.

Tolódzkodó állványt azonban (még) nem vettem. Helyette úgy döntöttem, kipróbálok egy eszközt, amivel korábban még nem kísérleteztem. Ez pedig a crossfit gyűrű. Lényegesen olcsóbb megoldás, mint bármilyen állványt beszerezni. Csak fel kell tudni akasztani valahova. Ez az én esetemben nem más, mint az ajtókeretbe szerelhető húzódzkodó rudam.

Reeves vajon milyen
gyakran használta?

Mindenütt azt olvastam, sokkal nehezebb gyűrűn tolódzkodni, mint rúdon, de úgy voltam vele, ha rúdon a derekamon 55 kilóval simán tudok sorozatozni, nem lehet probléma ezzel sem. Na persze! :)

Először alig bírtam egyenesen tartani magam és már saját testsúllyal is komoly kihívást jelentett a feladat. Mondanom sem kell, mekkora csalódás volt ez nekem. Aztán persze győzött a kitartás és az eltökéltség. Kb. 4 alkalom elegendő volt ahhoz, hogy megszokjam a dolgot. Most már gond nélkül emelem a súlyokat ezen is. Azt figyeltem meg, ha végig egy pontot figyelek közben - pontosan magam alatt, akkor könnyebben egyenesen tudom tartani magam. Nekem legalábbis ez vált be.

Ami nagyon tetszik a gyűrűben a rúddal szemben, hogy olyan, mintha rudas fekvenyomásról váltanánk kézi súlyzósra - hasonlóak az előnyök: kisebb súlyokkal is kihívást jelent, így nem kell horror tömegekkel sokkolnunk az izületeinket (vagy a bőrt a derekunkon, miután fél mázsát magunkra lógattunk), és a stabilizáló izmok szinte főszerepet kapnak. Kétségkívül nehezebb, de a nehezebb egyértelműen jobb! Mindenkinek csak ajánlani tudom. Már csak azért is, mert tényleg nagyon olcsó! Egy húzódzkodó rúddal kombinálva kész az ajtókeretbe szerelhető mini edzőtermünk. Fordított evezést is prímán lehet végezni vele (szoktam is).

Gyűlnek az eszközök, így most már otthon is
teljes értékű Ezüst nyolcast nyomhatok

Gondolkodom is, hogy lecseréljem-e a feltöltött edzéstervemben a rudas tolódzkodást gyűrűsre, mert én már csak így csinálom. Vajon kezdőknek mennyire megy? Kíváncsi lennék a ti tapasztalataitokra is…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése